Szervezeti struktúra


a Hivatal létszáma 20 fő, melyből

- 1 fő: jegyző

- 1 fő aljegyző

- 1 fő: igazgatási csoportvezető

- 1 fő: szociális, gyermekvédelmi, munkaügyi ügyintéző

- 2 fő: kereskedelmi ügyintéző

- 2 fő: műszaki ügyintéző

- 3 fő: adóügyi ügyintéző

- 6 fő: pénzügyi ügyintéző

- 3 fő: ügykezelő

 

 

A Hivatalon belül szervezeti egység: az igazgatási csoport.

 

Igazgatási csoport:Létszáma 8 fő.

Vezetője az igazgatási csoportvezető.

Feladata a szociális- és gyermekvédelmi igazgatás kivételével valamennyi igazgatási feladat ellátása, így kereskedelmi igazgatás, az adóigazgatás, a belügyi igazgatás, a kommunális igazgatás, a növény- és állatvédelmi, környezet- és természetvédelmi igazgatás.

 

A Hivatalt a jegyző képviseli, a szervezeti egység vezetője az általa vezetett csoport feladatkörébe tartozó ügykörökben járhat el a Hivatal képviselőjeként, amennyiben erre a jegyzőtől egyedi meghatalmazást kap.

 

-          Feladat és hatáskörök(szervezeti struktúrán belül)

Feladat- és hatáskörök

 

A jogszabályokban meghatározott hatáskörök címzettje általában a jegyző. A jegyző hatásköreit a kiadmányozási jog kivételével nem ruházhatja át az ügyintézőkre.

Abban az esetben, amikor a jogszabályban meghatározott hatáskör címzettje a Hivatal ügyintézője – így különösen anyakönyvi igazgatás -, akkor a hatáskört az adott köztisztviselő gyakorolja.

 

Feladatkörök

 

Jegyző

 

- vezeti a Hivatalt, felelős a Hivatal működéséért és gazdálkodásáért;

- biztosítja a Hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, a képviselő-testületek által megszabott költségvetési keretek között;

- képviseli a Hivatalt külső szervek előtt;

- tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét;

- gyakorolja a jogszabályban meghatározott hatásköreti;

- gyakorolja a munkáltatói jogokat;

- ellátja a Hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a részére előírt feladatokat;

- elkészíti a Hivatal SZMSZ-ét és más, kötelezően előírt szabályzatait, rendelkezéseit;

- kapcsolatot tart a helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, hivatalokkal;

- támogatja a Hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét;

- folyamatosan értékeli a Hivatal és a Hivatal dolgozóinak tevékenységét, munkáját.

 

 

Aljegyző

-          helyettesíti a jegyzőt;

-       közreműködik a testületi, bizottsági, társulási tanácsi ülések előkészítésében, a testületi anyagok kezelésében, az üléseken hozott döntések végrehajtásában;

-     vezeti a szociális- és gyermekvédelmi igazgatási, valamint az ügyiratkezelési, titkársági feladatok ellátását

-     kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

 

Szociális, gyermekvédelmi, munkaügyi ügyintéző

 

-                     szociális ügyek intézése;

-                     gyermekvédelmi ügyek intézése;

-                     az önkormányzatok által a kötelező szociális ellátásokon kívül önkormányzati rendeletben a lakosság részére biztosított ellátásokkal kapcsolatos ügyek intézése;

-                     közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;

-                     az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;

-                     jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;

-                     a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása

-                     munkaügyek intézése;

-                     adó- és értékbizonyítványok kiállítása;

-                     hagyatéki ügyek intézés;

-                     a feladatköreit érintő adatszolgáltatási feladtok ellátása

 

 

Ügykezelők(3 fő)

 

-                     iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;

-                     irattározási feladatok ellátása;

-                     jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;

-                     postázás;

-                     gépelési feladatok ellátása;

-                     beszerzések lebonyolítása;

-                     képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése;

-                     hirdetmények kifüggesztése;

-                     értekezletek, tanácskozások, tárgyalások, testületi ülések előkészítése;

-                     telefonközpont kezelése;

-                     ügyfelek fogadása, útbaigazítása;

 

Igazgatási csoportvezető

-                     az igazgatási csoport vezetése;

-                     birtokvédelmi ügyek intézése;

-                     népesség- és lakcím-nyilvántartási ügyek intézése;

-                     a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása;

-                     a képviselő-testületi ülések előkészítésében való részvétel;

-                     a  jegyző és az aljegyző helyettesítése;

-                     a kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

 

Kereskedelmi ügyintéző(a)

 

-                     kereskedelmi igazgatási ügyek intézése;

-                     ipari igazgatási ügyek intézése;

-                     strand üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása;

-                     jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;

-                     a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

 

Kereskedelmi ügyintéző(b)

 

-                     kereskedelmi igazgatási ügyek intézése;

-                     ipari igazgatási ügyek intézése;

-                     adó- és értékbizonyítványok kiállítása;

-                     a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

 

Műszaki ügyintéző (a)

 

-                     hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;

-                     környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;

-                     vadkárügyek intézése;

-                     állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;

-                     termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;

-                     polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;

-                     közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;

-                     közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;

-                     kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;

-                     helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;

-                     a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

 

Műszaki ügyintéző (b)

 

-                     hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;

-                     környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;

-                     vadkárügyek intézése;

-                     állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;

-                     termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;

-                     polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;

-                     közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;

-                     közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;

-                     kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;

-                     helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;

-                     pályázatok;

-                     közbeszerzések;

-                     az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;

-                     strand üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása;

-                     a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

 

Munkaügyi ügyintéző

 

-                     munkaügyek intézése;

-                     adó- és értékbizonyítványok kiállítása;

-                     hagyatéki ügyek intézés;

-                     a feladatköreit érintő adatszolgáltatási feladtok ellátása.

 

Adóügyi ügyintézők(3 fő)

 

-                     az adóztatással kapcsolatos feladatok ellátása, így különösen:

-           nyilvántartás;

-           bevallások feldolgozása;

-           adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;

-           befizetések könyvelése;

-           értesítők kiküldése; felhívások kibocsátása;

-           ellenőrzés;

-           behajtás;

-           végrehajtás;

-                     a feladatkörüket érintő adatszolgáltatási feladatok ellátása.

 

Az adóügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

 

Pénzügyi ügyintézők(6 fő)

 

-                     költségvetési koncepció, költségvetési rendelt tervezet elkészítése;

-                     a költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;

-                     normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;

-                     a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;

-                     a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése, a házi pénztár kezelése;

-                     könyvelési feladatok;

-                     vagyongazdálkodási, leltározási, selejtezési feladatok ellátása;

-                     áfa bevallások elkészítése;

-                     nyilvántartások vezetése;

-                     pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;

-                     érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;

-                     a központi illetményszámfejtő rendszerben a kifizetések számfejtése és a jelentések elkészítése;

-                     feladatköréhez tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása;

 

A pénzügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

 

Anyakönyvvezetői feladatokat a szakvizsgával rendelkező 6 fő láthat el.

 

A feladatok részletezését, megosztását a munkakör leírások tartalmazzák. A munkaköri leírások elkészítéséért, aktualizálásáért a jegyző a felelős.

 

A Hivatal székhelyén 16 fő dolgozik, a Révfülöpi Kirendeltségen 4 fő (kereskedelmi ügyintéző b), műszaki ügyintéző, 1 fő adóügyi ügyintéző, 1 fő ügykezelő)

 

A Révfülöpi Kirendeltségen biztosított

a) a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás;

   b) a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek közül Révfülöp település vonatkozásában legalább az anyakönyvvezetői feladatok ellátása, az adó-, a kereskedelmi, a növény- és állatvédelmi-, a kommunális igazgatási és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;

   c) a polgármester és a képviselő-testület hatáskörébe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás Révfülöp település vonatkozásában;

   d) a polgármester és a képviselő-testület működésének biztosításával, feladatainak ellátásával, az általuk meghatározott feladatok végrehajtásával kapcsolatos ügyintézés Révfülöp település vonatkozásában, amennyiben ezt a kirendeltségen célszerűbben el lehet látni;

   e) az e feladatokkal kapcsolatos ügyiratkezelés.

Az ügyek megindításának, illetve az ügyek intézésének lehetősége nem vonatkozik azon eljárásokra, melyekhez a közös önkormányzati hivatal olyan központi rendszert használ, melynek elérhetősége a kirendeltségen nem biztosítható.

 

-          Szerv vezetője

 

Kővágóörsi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője

 

Dr. Szabó Tímea jegyző

Elérhetősége:

                        Telefon: 06/87/464-017

                        e-mail: jegyzo@kovagoors.hu

                        Fax: 06/87/563-013

 

A jegyző ügyfélfogadási ideje: hétfő 9: 00 – 11: 00

 helye: - a Hivatal székhelye, kivéve:

                                                  - páros heteken: a Révfülöpi Kirendeltség